LA MULTI ANI MOLDOVA SORA !



Moldova mea

 

Oriunde-aş fi, pe-acest pământ,
Cit de mult aş umbla,
Nici un cuvânt n-ar legăna
Mai frumos vocea mea…
Tu etti leagăn de flori,
Cer senin fără nori…



Moldova mea
Nu aş putea să te uit, cum să uit,
Moldova mea
Tu esti lăcatul meu sfânt, pe Pământ,
Moldova mea
Cu Eminescu visam şi cântam,
Moldova mea
Cu Eminescu iubeam,
Doar cu tine-s acasă…
 
   
Codri înalti, apele-adânci,
Doru-mi poarta mereu,
Oriunde-aş fi, vântul pribeag
Cintă numele tău…
Ţară scumpă, şi eu
Îti închin cântul meu…



Foto Doina



Moldova-Tara mea

Desi este o tara mica asta nu da dovada de faptul ca aici nu putem vedea locuri pitoresti de o frumusete rara.Moldova este o tara foarte interesanta, daca o s-o vizitati nu veti pleca niciodata nemultumiti. Toate zonele tarii sunt frumoase si au un specific aparte. Odata ce a-ti sosit in Moldova veti simti imediat aerul curat al acestei tari.
In primul rind vreau sa va comunic ca Moldova este o tara cu traditii, cultura bogata , folclor, cu un patrimoniu valoros turistic. Necatind la faptul ca este una din tarile din lumea a treia, populatia este civilizata si ospitaliera. Orice oaspete sosit in Moldova se poate simti ca la el acasa, deoarece, la noi in primul rind, pe linga limba natala se mai vorbesc si alte limbi,deci oricine venit in tara noastra va fi inteles.
Chiar daca in Moldova nu putem gasi munti sau mare,aici putem gasi o multime de alte locuri frumoase care merita de vazut, pe care eu insami vizitindule am fost complesita fie de priveliste, fie de originalitate,fie de arhitectura, fie de caldura sufleteasca ce mi-au creat-o, locuri cum ar fi: Codrii, Cetatea Soroca care se afla la 160 km departare de capitala R.Moldova Chisinau,Manastirea Saharna,Orheiul Vechi cunoscut prin mastirile sale in stinci si alte monumente istorice, Satul Moldovenesc care ofera amatorilor de pescuit si odihna la aer liber,posibilitatea de a pescui crapi,carasi,amur alb, biserica"Adormirea Maicii Domnului" din Causeni,care este cea mai veche din Moldova,precum si multe alte locuri care merita de vazut. Eu vizitind aceste locuri am deschis orizonte noi pentru mine, am aflet niste detalii uimitoare despre istoria, traditia Moldovei.
Nu uit sa mentionez si despre bucataria moldoveneasca care este foarte gustoasa, cele mai cunoscute bucate moldovenesti fiind: mamaliga, zeama de pui, tocanita s.a. Nici o sarbatoare in Moldova nu se petrece fara sarmale, recituri, taitei cu carne de pasare. Pe linga bucataria nationala in Moldova puteti gasi si cele mai bune recete din bucataria europeana. Noi, moldovenii suntem un popor care de ce se apuca o duce la final si in cel mai grandiose mod. Deasemena iubitorii de vinuri vor fi foarte multumiti,deoarece Moldova este o tara bogata in viticulture, de fapt e o tara cu traditii in domeniul vinificatiei ( traditiile aduse aici inc ape timpurile dacilor). Aici puteti gasi un asortiment bogat de vinuri de calitate,precum si vizita celebrele crame de la Milestii Mici( 50 km), fiind cele mai lungi din lume,Cricova ( 150km) ,Purcari s.a.

Sursa :  http://www.roportal.ro/articole/moldova-tara-mea-2854.htm



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

" In Bratul tau "

Curmal (Phoenix dactylifera)

NE PASA !!!!!!!