~ SEBASTIAN GOLOMOZ ~ pariul nostru cu viitorul ~

  
 
S-a născut pe data de 4 martie 1987, în Galați, judeţul Galaţi.
Este licențiat în Drept, cu un master în Drept și Administrație Publică Europeană, la Universitatea „Danubius” din Galați.
A studiat și la Facultatea de Litere din cadrul Universității „Jean Monnet”, Saint-Etienne, Franța. În această perioadă i-au fost remarcate calităţile în domeniul literar, ceea ce l-a determinat să ia decizia de a semna un „contract pe durată nedeterminată” cu poezia.
Profesia actuală este aceea de consilier juridic.



 Volume publicate:
– „Un romantic incurabil”, Ed. Zigotto, Galați, 2012;
– „Scrisoare către Alex(t)andra / Lettre pour Alex(t)andra”, Ed. Armonii culturale, Adjud, 2014.



Este prezent în 11 antologii colective, dintre care amintim: „Meridiane lirice: Aripi de vis”, Ed. Armonii culturale, Adjud, 2013; „Antologia Scriitorilor Români de pe toate continentele”, Ed. Cetatea cărții, București, 2014; Antologia Festivalului Internațional de Poezie și Epigramă „Romeo și Julieta la Mizil”, Ediția a-VII-a, 2013-2014.
Totodată, este inclus cu două cronici în cartea de critică eseistică a Cezarinei Adamescu intitulată „Întâlniri fastuoase”, vol. XV al Întâlnirilor spirituale, Ed. InfoRapArt, Galați, 2014.

A publicat în mai multe reviste culturale, exempli gratia: „Kiosque Culturel Trefilerie” (Franța), „Destine literare” (Canada), „Basarabia literară” (Republica Moldova), „Boema” (Galați), „Cetatea culturală” (Cluj-Napoca), „Constelații diamantine” (Craiova), „Climate literare” (Târgoviște), „Poezia” (Iași), „Nomen Artis” (București), „Cronica” (Iași), Vatra veche (Târgu-Mureş), „Oglinda literară” (Focşani) etc.

Afilieri: Începând cu anul 2008 este membru al Association SaVa Pole International, cu sediul la Saint-Etienne, Franța; este membru al cenaclului literar online „Noduri și Semne” și al cenaclului internațional de literatură și poezie „Grai românesc” ; de asemenea, este membru A.R.P.I.A. (Asociaţia Română pentru Propaganda şi Istoria Aeronauticii) – filiala Galați.

Referințe și prezentări critice semnate de (în ordine alfabetică): Constanța Abălașei-Donosă, Cezarina Adamescu, Alina Beatrice Cheșcă, Florin Grigoriu, Lucia Pătrașcu, Aristea Perisynaki, Elena Adriana Răducan, Petre Rău, Paul Sân-Petru, Gheorghe A. Stroia etc.
 


Poezii propuse pentru Realitatea

INIMA MEA E O PASĂRE


vesela dimineață m-a luat de mână
fereastra mi-a aruncat o privire sugestivă
i-am zâmbit politicos, dar ea insista
să-mi șterg pleoapele de melancolie

docil, mi-am logodit inima cu speranța
scoțându-mi aripile de la naftalină
visarea e ca mersul pe bicicletă
odată învățată, nu se uită niciodată

la micul dejun am spart semințe de răbdare
am băut un suc de calități latente
apoi, mi-am pus ochelarii de vultur
fiind decis să-i fac o vizită misterului

soarele prietenos mi-a ținut companie
copacii m-au învățat să citesc urmele
până când vântul mi-a suflat în ceafă
iar ploaia, mi-a mângâiat sufletul

după plecarea ei, cu ochii minții
am încercat să-mi desenez inima
dar, aceasta tot evada din tablou
în tablou, de la agonie la extaz

până când am înțeles cum îi scapă
ca un pește printre degete rațiunii
inima mea e o pasăre în zborul
concupiscent pe tărâmul inocenței.
 
PRIZONIERUL IUBIRII


Astăzi, am redevenit eu
i-am trântit ușa în nas tristeții
mi-am trimis ochii în concediu
înot într-o simfonie de gânduri
stiloul meu are o infinită rezervă de visare
speranțele îmi masează umerii
împovărați de singurătate și
îmi fac semnul crucii
pe fruntea creponată
visul și somnul au dat cărțile pe față
amândoi și-au propus să mă răpească
pe mine mă amuză eforturile lor
știind că altcineva le-a luat-o înainte
eu sunt prizonierul iubirii și
n-am nici cea mai mică
intenție de-a evada.

PANTOMIMĂ

În lumina lacrimilor femeii
ia naştere remuşcarea bărbatului
în oala sub presiune a sentimentelor
dragostea dă în clocot
plumbul nehotărârii cade secerat
de arcul lui Cupidon
sufletul lui înaripat ameţeşte
în labirintul cuvintelor
şi printr-o ultimă bătaie de aripă
se aşază în palma ei

valsul pleoapelor îi demachiază indiferenţa
focul buzelor nu poate trece neobservat
chiar dacă arde mocnit
e la mintea cocoşului că
inimile lor vorbesc aceeaşi limbă
sau că ochii le tânjesc
după aceleaşi vise.

SĂRUTĂ-MĂ

Sărută-mă când te-mbrățișează
Eterne momente de nostalgie
Fluturi în stomac dansează
Și te pândesc visuri o mie

Sărută-mă când îți lipsesc
Soarele pe cer va străluci
La tine sigur o să mă gândesc
Inima din piept se va smuci

Sărută-mă la ceas de seară
Cuibărește-te în al meu vis
Te voi hrăni cu o inimioară
Virgină…pe pat de myosotis

Sărută-mă sincer pe frunte
Buzele să le facem mănunchi
Înflorit pe-al fericirii munte
Cules întâi de pe genunchi.

SUNT UN PUNCT PE HARTA VISĂTORILOR

Sunt un punct pe harta visătorilor
Ce-a dat grijile pe-un parfum boem
Am cules stele sub ochii nopţilor
Şi am trăit într-un romantic poem

Dragostea a avut aripi rebele
Sunt un punct pe harta visătorilor
Doar visurile mi-au rămas fidele
În albastrul vals al mângâierilor

Mă dezmiardă sunetul viorilor
Zâmbind sentimentelor pe portativ
Sunt un punct pe harta visătorilor
Cu scaun la cap şi nas de detectiv

Hârtia îmi tot smulge confesiuni
Nici nu mai ştiu numărul scrisorilor
Trimise-n speranţa că o să mă suni
Sunt un punct pe harta visătorilor.

Pompiliu Comsa -
Apr 4, 2015
http://ziarulrealitatea.ro/sebastian-golomoz-pariul-nostru-cu-viitorul/





Comentarii

Postări populare de pe acest blog

" In Bratul tau "

Curmal (Phoenix dactylifera)

NE PASA !!!!!!!