~ „Picături de suflet, în contul înţelepciunii tale” - Aurelia Grosu ~

Aurelia Grosu
Despre Valori şi Înţelepciune
 „Picături de suflet, în contul înţelepciunii tale” 




Aurelia Grosu, învăţător de 37 ani, autor al volumelor  „Eşti mai puternic decât crezi”, şi „Picături de suflet, în contul înţelepciunii tale”, autodidact şi om care a învăţat să dăruiască, deşi aceasta i-a fost menirea încă de la început, mai departe decât copiilor pe care îi aduce destinul în cale.









Reporter: În rândurile pe care le putem citi în cel de-al doilea volum al dumneavoastră, se întrevăd adevărate picături de înţelepciune, aşa cum le-aţi numit chiar în titlu. Cât de uşor pot fi ele însuşite de căţre un tânăr? Nu cumva ele au venit odată cu experienţele atât de dureros trăite în timpul vieţii?

Aurelia Grosu:  Mesajul meu transmis prin acest manual de înţelepciune vine din dorinţa de a nu mai repeta  şi alţii greşelile generaţiei trecute, de a învăţa de la o vârstă timpurie adevăratele valori explicate din puncte de vedere diferite de oameni cu personalităţi diverse.

Reporter: „Când ai un vis, arzi în interior. Arderea aceea permanentă, nefluctuantă, îmi confirma că tema rămâne: Înţelepciunea”. Nu este o temă grea, Înţelepciunea?

 Aurelia Grosu: Am primit o viziune sub forma unei misiuni, iar focul interior…mi-a dat puterea să o duc până la capăt, în ciuda tuturor provocărilor apărute pe pista alergării vieţii mele.

Reporter: Despre viziune, tot am auzit vorbindu-se în ultima vreme. Cred că nu este un element nou introdus în aritmetica economiei, dar conceptul a fost recent transferat în toate domeniile vieţii. Psihologia înglobase acest termen de ceva timp, dar pentru oamenii de rând, cu un vocabular mai puţin specializat, ce sinonim aţi găsi pentru viziune?

Aurelia Grosu: Din punctul meu de vedere, viziunea înseamnă să ştii cu claritate ce ai de făcut pe termen lung, să îţi programezi acţiunile cu mare atenţie şi în scris, să te  adaptezi din mers şi să acţionezi pentru îndeplinirea obiectivelor propuse cu consecvenţă, zi de zi. Orice om simplu are nevoie de un plan pus pe hârtie, la care să muncească să îl atingă! Altfel, va fi ca o „frunză în vânt, purtată încoace şi încolo, fără direcţie”.

Reporter: „Doar că putem să gândim, în dreptul nostru, să alegem şi să decidem personal ce fel de acţiuni vom întreprinde”. Eu cred că avem o datorie faţă de noi să alegem în cunoştinţă de cauză şi să decidem în nume personal. De unde poate veni această forţă de a decide, de a decide ce este bine pentru sine şi mai mult, de a decide responsabil?

Aurelia Grosu: Decizi responsabil dacă ştii viziunea şi astfel totul se leagă. Decizi în funcţie de visul tău şi triezi dacă o acţiune te duce sau nu la îndeplinirea  visului tău. Totul e să ştii direcţia, iar forţa vine tocmai din faptul că ştii menirea personală. Este un proces lung de dezvoltare personală şi autocunoaştere.

Reporter: „Deja, de doi ani am renunţat total la emisiunile TV, fiindcă nu pot învăţa din exemple negative sau din cancanul naţional care se derulează zilnic, obsedant, ameninţător!”. Cum aţi ajuns la această decizie radicală?




 

Aurelia Grosu: Daca privesc canalele de televiziune, văd deseori ştiri sau oameni care nu mă motivează şi nu îmi oferă stabilitatea emoţională de care am nevoie pentru creaţia mea. Consider că a deschide un televizor este un moment de decizie personală a pierderii unui timp preţios în care pot să mă documentez pentru scrierea cărţilor mele sau pentru activitatea de la şcoală etc.

Reporter: Cine sunt oamenii care au răspuns pozitiv chemării dumneavoastră? Mai exact, cum sunt aceşti oameni, care au dăruit din viaţa şi experienţa lor şi altora prin faptul că şi-au asumat faptul că poveştile lor personale vor fi expuse public?

Aurelia Grosu: Sunt oameni care ştiu că articolul lor poate îl ajută pe cititorul cărţii de înţelepciune şi valori, că poate aduce un plus de valoare în viaţa cuiva care are nevoie la un moment dat, oameni care au înţeles scopul cărţii, regăsit în prefaţa ei şi au dorit să iasă din zona de confort pentru a dărui, oameni simpli, dar iubitori!

Reporter: „Valorile morale ale unui popor se definesc prin suma tuturor valorilor învăţate în familie şi în mediul socio-economic înconjurător”. „Fiecare român este responsabil pentru setul său de valori, pentru fiecare vorbă şi faptă, pentru viaţa primită în dar”. Aceste afirmaţii sunt filtrate cu adevărat de fiecare atunci când ne izbim de situaţii ce contravin valorilor noastre. Cum facem să rămânem fideli principiilor noaste atunci când ne simţim dezamăgiţi şi poate depăşiţi uneori de direcţiile în care merg alte persoane apropiate, din familie sau din cercul de prieteni?

Aurelia Grosu: Totul depinde de Vis, de Destinaţie, de capacitatea antrenată de a tria oamenii cu care lucrezi în mod onest, fără a-i eticheta şi a accepta că nu toţi suntem la fel, de a înţelege că doar fiecăruia din noi îi rămâne sarcina de a fi fidel scopurilor personale. Fiecare vorbă rostită contează, fiindcă ea dărâmă sau ridică, fiecare valoare morală contează, fiindcă ea compune caracterul personal! Fiecare dă socoteală în dreptul său, fiecare îşi face autoevaluarea, nu îi evaluează pe alţii. Şi atunci contează să lucrezi la persoana ta, iar pe ceilalţi să îi accepţi, mergând mereu mai departe, lăsându-i să îşi decidă viaţa lor şi eventual să îi motivezi prin exemplul tău! Decizi să rămâi fidel, orice ar fi!

Reporter: Când aţi realizat că „Schimbarea începe cu mine”?

Aurelia Grosu: De mult ştiam că am nevoie de o schimbare radicală, dar nu găseam cheia, nu ştiam cum să o fac. Prin orele de coaching, prin citirea unor cărţi, prin rugăciune şi voinţă, am început să cunosc mai mult din lumea dezvoltării personale. Când mi s-a descoperit misiunea pe care o veţi găsi în prima carte şi căreia îi rămân fidelă, am avut claritate în mintea mea. Atunci am obţinut o pace a minţii, care mi-a asigurat climatul unei schimbări reale. Dacă lucrez la schimbarea mea, voi atinge şi pe alţii, oferindu-le un model. Nu am ajuns la perfecţiune, consider că zi de zi am de învăţat şi de schimbat ceva la mine!

Reporter: Aş dori să ne detaliaţi ce au însemnat pentru dumneavoastră „hărţile mentale” şi cum ne ajută ele să ne ghidăm prin viaţă.

Aurelia Grosu: „Ca să avem o gândire precisă, inventivă, amplă, lumi­nată, va trebui să muncim pentru a o dezvolta. Nimic nu se obţine cu telecomanda în mână sau jucând jocuri pe calculator”. Aceasta este o hartă mentală, este o definiţie scurtă pe care o regăsim în articolul meu „Harta mentală”, din noua mea carte „Picături de suflet, în contul înţelepciunii tale”, pe care vă invit să o comandaţi la telefon 0745 824 897. Vă invit, de asemenea, pe dumneavoastră şi pe cititorii dumneavoastră la lansarea ei, joi, 11 decembrie, începând cu ora 17.30, la Biblioteca „V.A.Urechia” Galaţi. Orice întrebare este binevenită şi cititorii mi-o pot adresa, scriindu-mi pe auragro@yahoo.com, cu drag!


Delia Gavriliu
Sursa : presagalati.ro



  Oamenii îşi fac planuri, au vise, au scopuri, au multe cunoştinţe corecte şi bune, dar cred că aş cere mai degrabă planuri pe care El să le poată binecuvânta. 
Grosu Aurelia

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

" In Bratul tau "

Curmal (Phoenix dactylifera)

NE PASA !!!!!!!